Brand History
1867
De broers Seymour en Irvin Scott leiden gedurende 12 jaar een papierhandel, maar door de slechte economische omstandigheden moeten zij hun zaak sluiten. Daarop besluiten Irvin en zijn jongere broer Clarence om op basis van wat er van dit bedrijf overblijft hun eigen bedrijfje op te richten. Irvin leent $ 2.000 van zijn schoonvader en legt het bij de $ 300 waarover de twee broers als startkapitaal voor de Scott Paper Company beschikken.
1890
Scott Paper Company wordt in 1890 de belangrijkste producent van toiletpapier in Amerika. De productie van wat toen nog ‘taboe’ was, betekent een keerpunt voor het bedrijf en zorgt lange tijd voor veel inkomsten. Zij ontwikkelen het wegwerpkeukenpapier om in scholen in Philadelphia de verspreiding van verkoudheden onder de kinderen tegen te gaan.
1955
Scott Paper is een vernieuwer op het gebied van tv-reclame en is in 1955 met een spotje voor Scott Tissue de eerste papierproducent die op de Amerikaanse televisie reclame voor toiletpapier maakte.
1995
Na maanden van onderhandelingen in 1995 wordt op 17 juli 1995 de fusie tussen Scott Paper en Kimberly-Clark aangekondigd. Met deze fusie ter waarde van $9,4 miljard wordt een wereldwijde Fortune 100-producent van consumentgoederen gevormd.
2004
In 2004 verovert de blonde labradorpuppy van Kimberly-Clark, die het toiletpapier er over de hele wereld siert, als eerste merkicoon een plaatsje wassen beelden van de vele beroemdheden in Madame Tussauds in London.
2016
In 2016 zet Kimberly-Clark een geheel nieuwe state-of-the-art productielijn op in Koblenz om zo nog betere producten te kunnen maken.
2021
In 2021 heeft Page haar gehele portfolio vernieuwd. Page Compleet Schoon toiletpapier voor een bewezen schoner resultaat en Page Kussenzacht toiletpapier voor ultiem comfort. Daarnaast heeft Page ook haar vochtig toiletpapier volledig vernieuwd, nu 100% doorspoelbaar en plasticvrij.